29 april 2024

Steun voor voorstel PvdA: Kwetsbare mensen worden ontzien tijdens bezuinigingen

De PvdA-fractie van Yassin Dagdag heeft tijdens de raadsvergadering met succes een amendement ingediend dat gericht is op het ontzien van kwetsbare inwoners van Culemborg tijdens de komende bezuinigingsoperatie. Het amendement werd met een nipte meerderheid aangenomen en kreeg steun van GroenLinks, D66, Partij voor de Dieren en CDA.
Het voorstel richt zich op het bevorderen van gelijke kansen, het ontzien van kwetsbare inwoners tijdens de bezuinigingen en het bevorderen van inclusiviteit, milieu en duurzaamheid. Yassin Dagdag benadrukt het belang van solidariteit en zorg voor elkaar, vooral in moeilijke tijden. Hij wijst op de schrijnende individuele verhalen van inwoners die laten zien hoe groot de behoefte aan ondersteuning is.
Als gemeenteraad hebben we de plicht om ervoor te zorgen dat deze meest kwetsbare inwoners worden ontzien en niet onevenredig zwaar worden getroffen door bezuinigingsmaatregelen, aldus Dagdag. Het is cruciaal om in elk beleidsstuk expliciet rekening te houden met het ontzien van kwetsbare inwoners en te anticiperen op toekomstige uitdagingen op het gebied van milieu en duurzaamheid.