Door Marinka Mulder op 8 januari 2015

Steunbetuiging Charlie Hebdo

Op woensdag 7 januari vond er een aanslag plaats op het satirische weekblad Charlie Hebdo. Een aanslag op mensen en hun familie, maar ook een aanslag op onze democratische waarden als vrijheid van meningsuiting en persvrijheid.

Ook in Culemborg tonen we vanavond onze solidariteit met de slachtoffers, de nabestaanden en de medewerkers van Charlie Hebdo. Vanavond laten we samen zien dat we iedere vorm van extremisme verwerpen. Want deze aanslag is er een op ons allemaal. Op de vrijheid en tolerantie die wij koesteren. Op de verdraagzaamheid en de verbondenheid die wij voorstaan.

De steunbetuiging vindt plaats tegelijk met de grote manifestatie in Parijs. Burgemeester Van Schelven: “Dit is een brutale aanval tegen onze fundamentele waarden, tegen de vrijheid van meningsuiting die een pijler is van onze democratie. Geweld kan nooit een antwoord zijn. Het is belangrijk in onze gemeenschap om de eenheid te bewaren en eensgezind afstand te nemen van deze barbaarse terreurdaad.”

• Start 18.00 uur
  • Kort statement door burgemeester Van Schelven
  • Een minuut stilte
Marinka Mulder