Door op 3 april 2013

PvdA op bezoek in de Binnenstad

Binnenstadsbewoners wonen goed, maar jongerenoverlast is een zorg

PvdA Culemborg op bezoek in de binnenstad

Oudere mensen in de Ridderstraat, Achter de Vismarkt, Visstraat en in de Binnenmolenstraat wonen, zijn zeer tevreden over hun buurtje. Positief zijn zij over de winkels die op loopafstand liggen en de sociale contacten en hulp van leeftijdsgenoten. De huizen hebben een mooi uitzicht en het contact met Kleurrijk Wonen is goed.

Minder tevreden zijn deze inwoners over de overlast van jongeren op de hangplek bij de Ramstoren (op parkeerplaats achter De Fransche School) en over bezoekers van de binnenstad die in hun buurt parkeren. Jongere inwoners vinden dat de landelijke PvdA meer zichtbaar moet zijn in haar aandacht voor kwetsbare mensen, met name voor hen die hun baan dreigen te verliezen.

De jongerenoverlast gaat de PvdA Culemborg onder de aandacht gebracht van de politie en de portefeuillehouder veiligheid. De gemeenteraadsfractie informeert haar collega’s in de Tweede Kamer dat er meer aandacht moet komen voor de gevolgen van het kabinetsbeleid. Op het gebied van werk en inkomen, bijvoorbeeld de positie van oudere werknemers op de arbeidsmarkt, is dat hard nodig.

De Partij van de Arbeid wil graag weten wat er leeft onder Culemborgers. Daarom gaan de gemeenteraadsfractie en de leden met regelmaat langs de deuren om te vragen wat inwoners het grootste pluspunt en minpunt vinden in hun buurt. Ook wordt met inwoners gesproken over het kabinetsbeleid van PvdA en VVD.

Inmiddels is de PvdA Culemborg in vijf buurten op bezoek geweest: tweemaal in Terweijde en in Achter de Poort, Nieuwstad, Hoge Prijs en de Binnenstad.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie belt u met PvdA-raadslid Marinka Mulder, mobiel 06-11109463.