17 september 2015

Fractie PvdA Culemborg versterkt met jong talent

Vier jonge PvdA-ers worden ter versterking van de fractie op donderdag 17 september geïnstalleerd als steunfractielid. Steunfractieleden kunnen het woord voeren in voorbereidende raadsbijeenkomsten en zo invloed uitoefenen op beslissingen. De nieuwe steunfractieleden zijn Yassin Dagdag (25), Sietske van Viersen (26), Tom de Visser (27) en Mathijs Zwinkels (26).

Fractievoorzitter Marinka Mulder (25) is enthousiast over de aanwinst voor de fractie: ‘Met deze vier talenten kunnen we nog beter werk maken van een sociaal, sterk en veilig Culemborg. Ik ben trots dat de PvdA de lokale politiek kan verrijken met jonge Culemborgers die samen de schouders onder een krachtige stad willen zetten.’

Yassin Dagdag (25), studeerde sociaal cultureel werk aan ROC Midden Nederland. Hij is bekend van zijn inzet als jongerenwerker in Culemborg, onder andere bij het opzetten van het buurtbeveiligingsteam. Tegenwoordig is hij werkzaam als jongerenwerker in Amsterdam.

Sietske van Viersen (25) groeide op in de omgeving van Utrecht. Na haar studies Pedagogische Wetenschappen en Educational Sciences aan de Universiteit Utrecht stapte zij over naar de Universiteit van Amsterdam om te werken aan haar promotieonderzoek naar dyslexie bij hoogbegaafde kinderen. Voor de PvdA is zij ook lid van het Onderwijsparlement.

Tom de Visser (27) is geboren in Arnhem en opgegroeid in de Overbetuwe. Hij studeerde Geschiedenis en Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht en doet momenteel het International IT talent program bij Nationale Nederlanden en MSG. Ooit was hij topsporter (roeien), maar nu doet hij in zijn vrije tijd graag Triatlons.

Mathijs Zwinkels (26) studeerde Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens zijn studie was hij taxichauffeur in Culemborg en kent de stad door en door. Mathijs werkte bij de reclassering na zijn studie en tegenwoordig is hij wijkcoach in Culemborg. Mathijs geeft daarnaast trainingen over straatcultuur.