PvdA Culemborg start petitie voor betaalbare woningen in stationsgebied

30 januari 2022

PvdA Culemborg is een petitie gestart tegen de huidige woningbouw in de stationsomgeving.

Op 7 februari neemt de gemeenteraad een besluit over de ontwikkeling van het stationsgebied. Hierin wordt bepaald in welke prijscategorieën woningen worden gebouwd. Het voorstel is dat meer dan 70% bestaat uit middeldure en dure woningen: een villawijk. In deze wooncrisis vindt de PvdA Culemborg dat onacceptabel. Daarop start zij een petitie voor minimaal 70% sociale huur en betaalbare huur- en koopwoningen in het stationsgebied. Culemborgers worden opgeroepen de petitie te ondertekenen.

Fractievoorzitter Yassin Dagdag: “Een betaalbare woning vinden voor starters, maar ook voor senioren en eigenlijk de meeste Culemborgers is onmogelijk geworden. Een groot deel van de 2000 woningen die Culemborg tekortkomt, moet in het stationsgebied worden gerealiseerd. Er doet zich dus een enorme kans voor om juist voor deze groepen te bouwen. Helaas kiest het college van B&W ervoor om duur te bouwen. Wij vinden dat iedereen een woning moet kunnen vinden.”

Teken de petitie