Wilma Dehing

Steunfractielid en secretaris
Lid van de auditcommissie.

Wilma is de oudste dochter uit een Limburgs mijnwerkersgezin. Babyboomer en meegenomen door de stroom dat een goede opleiding ook aan meisjes besteed was.

Politiek actief sinds studententijd in Nijmegen, toen het studentenprotest net opkwam. PvdA-lid sinds 1977. Begonnen als opbouwwerker. Werkte later jarenlang als beleidsadviseur voor het sociaal raadsliedenwerk en is mede daardoor goed bekend met wet- en regelgeving.
Woont sinds 1987 in Culemborg. Kent veel maatschappelijke organisaties van binnenuit. Stond mede aan de wieg van de kinderopvang. Werkte als politiek correspondent voor de Culemborgse Courant. Is nu nog bestuurslid van Wijksteunpunt BonVie, Hospice Nocturne en Culemborg zoals-het-was. Ouwe rooie, maar helemaal van deze tijd.

Is dol op verre reizen, vooral naar het oosten. Houdt van boeken, die over het leven gaan: romans, biografie├źn en reisverhalen.
Wil vertrouwen in politiek en overheid herstellen, door burgers weer daadwerkelijk een stem te geven. Gelooft nog steeds oprecht dat eerlijk delen van kennis, macht en inkomen voor een betere wereld kan zorgen.

POLITIEK ACTIEF WORDEN VOOR DE PVDA IN CULEMBORG?

door Wilma Dehing op 12 juli 2017

De Partij van de Arbeid is een sociaaldemocratische politieke partij. De PvdA werkt aan een samenleving, waarin mensen niet alleen voor zichzelf opkomen, maar ook zorg hebben voor elkaar. Een partij met eerlijke, sociale, fatsoenlijke standpunten. Met gezond verstand en een warm hart. De fractie van de PvdA in de Culemborgse gemeenteraad vertaalt dit

PvdA-voorman op werkbezoek in Culemborg

door Wilma Dehing op 26 april 2016