PvdA Culemborg maakt werk van werkgelegenheid met werktour

16 november 2015

Voor de PvdA is werkgelegenheid in Culemborg topprioriteit. Samen met John Kerstens (PvdA-Kamerlid) en Peter Kerris (fractievoorzitter in de Provinciale Staten voor de PvdA) gaat de PvdA fractie op 20 november aanstaande op bezoek bij verschillende bedrijven en ondernemers in Culemborg.

Met de invoering van de Participatiewet staat de gemeente voor de opgave arbeidsgehandicapte Culemborgers te begeleiden naar regulier werk. Door de economische crisis van de afgelopen jaren hebben daarnaast ook Culemborgers hun baan verloren. Sommige inwoners zitten al langdurig zonder betaald werk.

De Culemborgse fractievoorzitter Marinka Mulder: “Passend werk voor iedere Culemborger is een ingewikkelde opgave, maar geen onmogelijke. Door met het bedrijfsleven in gesprek te gaan kunnen we elkaar hierin versterken. Om die reden trekken we het breder dan de gemeente alleen. Ook het Rijk en de Provincie hebben een verantwoordelijkheid. Door de werktour willen we samen werk maken van werkgelegenheid.”

Steunfractielid Tom de Visser: “Uiteindelijk gaat het in de politiek erom wat je bereikt. Dat betekent dat we niet alleen actief zijn binnen het Stadhuis, maar juist ook daarbuiten. Nu de economie aantrekt is het belangrijk dat werkgevers en werkzoekenden elkaar ook gaan vinden. Wij willen weten welke barrières er zijn en hoe we die gezamenlijk kunnen oplossen.

In de ochtend bezoekt de groep PvdA-ers het logistiekbedrijf CB, waar een rondleiding plaatsvindt en gesprekken met werknemers en de afdeling personeel & organisatie. In de middag gaat de groep voor eenzelfde bezoek naar meubelmaker Gispen. Tussendoor spreekt de groep met ondernemers in het midden-en-kleinbedrijf tijdens de lunch.